Contact
Sluiten

Gewest13,
Creative branding
agency

Branding, de basis voor een sterk merk.

Herkenbaar voor je doelgroep. Uniek ten

opzichte van je concurrenten. Een sterke

positionering van je merk geeft richting

aan je organisatie.

Gewest13 — branding en merkpositionering

Onze branding expertises

 

  • Positionering
  • Herpositionering
  • Merkstrategie
  • Merkidentiteit
  • Visuele identiteit
  • Huisstijl design
  • Logo ontwerp
  • Packaging design
  • Brandmanuals
  • Brand story
  • Storytelling
  • Tone of voice

Gewest13 is een branding agency voor creatieve branding en merkpositionering. We combineren kennis met kunde om zo een solide fundament te leggen voor al je merkcommunicatie. Passend als een maatpak.

Wat is branding?

‘Branden’ is afgeleid van het brandmerken van vee, zodat eigenaren konden zien welk vee hun eigendom was. Inmiddels zetten we branding in om merken, bedrijven of organisaties van elkaar te onderscheiden. Branding is een krachtig instrument om een onderscheidende en unieke identiteit te creëren, zodat je al je relevante doelgroepen aanspreekt.

Merkpositionering

Een duidelijke merkpositionering steekt boven het maaiveld uit. Geeft je merk onderscheidend vermogen. Zodat je niet de dertiende bent die aansluit in bij het dozijn andere spelers in de markt. In een markt die overspoeld wordt met nieuwe producten en diensten, is weten waar je staat en welke koers je vaart cruciaal. Een goede positionering komt van binnen, het is wie je bent als organisatie. Waar je naar leeft en naar streeft.

Een goede merkpositionering:
- Definieert je organisatie
- Geeft richting aan alles wat je communiceert en doet
- Vervult een (echte) behoefte van de doelgroep
- Claimt je plek binnen de markt
- Zorgt dat je merk opvalt

Merkwaarden

Goede branding werkt van binnen naar buiten. Wat is de kern van het verhaal, je DNA? Wie ben je? Waar sta je voor? Oftewel je ‘waarom’? Met een - of meer - gezamenlijke creatieve merksessie(s) halen we alle informatie op die nodig is om je merkwaarden te bepalen. 

Merkkarakter

Om het karakter van je merk te ontdekken werken we met de persoonlijkheidstypes (Archtetypes) van Jung. Deze Archtetypes geven je merk een karakter. Bijvoorbeeld een heerser, held, ontdekker of rebel. Hiermee bepalen we samen welke identiteit of tone of voice past bij je merk.

Visuele identiteit / Corporate identity

Als we weten wie je merk van binnen is kunnen we starten met de buitenkant. We creëren een krachtige en unieke visuele identiteit (of huisstijl, visual brand identity). We strippen ieder design tot de essentie om te waarborgen dat je visuele identiteit jaren mee kan. We communiceren met de kern, ook visueel. Je visuele identiteit leggen we vast in een brand manual, een praktisch werkdocument voor iedereen die aan de slag gaat met je merk. Intern en extern.

Merkbeleving

Gewest13 is een full service bureau voor merkcommunicatie. Van positionering tot huisstijl ontwerp tot website of campagne. De complete merkbeleving werken we ‘in huis’ uit. Zodat we geen ruis hebben in de communicatie en de merkbeleving maximaal wordt op alle onderdelen.

Gewest13 en Branding

Al meer dan vijftien jaar versterken we kleine- en grote merken met een sprekende en vooral unieke identiteit. We hebben een sterk portfolio in gebiedsontwikkeling, vastgoed en hightech. We onwikkelen branding voor grote merken als Bavaria, Brainport Industries Campus en Attractiepark Toverland maar ook voor start-ups of organisaties met groeipotentie.

Nieuwsgierig naar onze aanpak in branding en merkpositionering? 

Bekijk hier onze werkwijze 

Bekijk hier onze cases

Waar we voor werken

bavaria
bic
toverland
strijp
sdk
Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?
We schuiven graag een keer aan.
Bel ons — +31 (0)40 283 47 46
of stuur ons een bericht.