Contact
Sluiten
Terug

Rebranding Toverland

Rebranding

Attractiepark

Toverland

Over Attractiepark Toverland

Discover your own magic. Met 700.000 gasten per jaar en inmiddels ruim 35 attracties en shows behoort Toverland tot de grootste pretparken van de Benelux.

Vraag

De vraag om de nieuwe identiteit te ontwikkelen van een van de grootste attractieparken van Nederland krijgen we niet dagelijks. We waren dan ook erg in ons element toen we de opdracht kregen voor de rebranding van Attractiepark Toverland.

Wat ooit begon als een indoor attractiepark is uitgegroeid tot een sterke top 5 positie bij de grootste pretparken van Nederland. Meer dan 800.000 bezoekers weten jaarlijks de weg naar Toverland te vinden. Lang niet genoeg, zo vinden ze in Sevenum. Tijd voor een volledige visuele rebranding die past bij de de volwassen ambities van het mooie park. 

Toegepaste disciplines
Branding - Merk strategie - Huisstijl design - Brand story - UX Design - Webdesign

Aanpak

We werken graag van binnen naar buiten volgens onze vaste positioneringstrategie (binnenkant - buitenkant - boodschap). Na een aantal doeltreffende merksessies werd de nieuwe positionering en pay-off ontwikkeld. Dat gaf het startsein voor de nieuwe visuele identiteit.

 

Research en analyse
Gedegen marktonderzoek en stijl analyses brachten ons al snel tot de kern van de zaak. Toen de gewenste uitstraling voor iedereen duidelijk was werd er gestart met het ontwerpen van die uitstraling. Stapsgewijs en doelgericht met het huidige identiteit als resultaat. Een volwassen uitstraling die aansluit bij de ambitie van het park.


“Het is een eigentijds en bovenal magisch logo geworden dat helemaal past bij Toverland.” 
Aldus Janou Gelissen van Toverland.

Zie ook het persbericht van Toverland.

Uitwerking middelen
In opdracht van Toverland werden onder andere de volgende middelen ontwikkeld: Woordmerk / beeldmerk / Pay-off / Brandmanual / Banners & vlaggen / Signing / Packaging

Communicatiecampagne
In een latere fase heeft Gewest13 ook de tv commercial en Abri Campagne ontwikkeld.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?
We schuiven graag een keer aan.
Bel ons — +31 (0)40 283 47 46
of stuur ons een bericht.