Sluiten
terug

Parktheater

Webdesign van 

een maatschappelijk

betrokken podium

Over Parktheater Eindhoven

Parktheater heeft een belangrijke rol in de ‘Raakbare samenleving’. Het heeft een maatschappelijk betrokken programma waar iedereen zich thuis voelt. 

Vraag

Een webdesign dat recht doet aan het uitgebreide programma van Parktheater. Inspirerend en aansprekend bij een breed publiek, oud, jong, regionaal of internationaal. Toegankelijk voor iedereen van ongeacht digitale ervaring.

Niet geheel onbelangrijk; een van de primaire doelstellingen van de nieuwe website van Parktheater is gewoonweg conversie vergroten, oftewel meer tickets verkopen. Maar direct daaraan gekoppeld als secundaire doelstelling het verbreden van de interesse van de bezoeker door het gericht aanbieden van alternatieven. 

Koppeling aan Peppered
Peppered is een marketingplatform voor de culturele sector. Het nieuwe design van Parktheater.nl werd afgestemd op de mogelijkheden van dit systeem. Peppered is ook verantwoordelijk voor de technische ontwikkeling.

De designfase werd door ons afgerond in 2018. In april 2019 voor de aanvang van het nieuwe theater seizoen word de basis opgeleverd door Peppered. Medio september 2019 volgt de afronding.

 

Aanpak

Een goed begin is het halve merk, eerst denken dan doen. Ook voor dit project werden de doelstellingen vooraf vast gelegd in een startdocument. Daarbij speelde onderstaande vragen en doelstellingen een belangrijke rol.

 

#1 Conversie is leading Tickets moeten verkocht worden. Maar hoe zorgen we voor een maximale beleving wanneer een bezoeker van A naar B gaat op de website.

 

#2 De juiste balans We willen met de website graag een brede doelgroep bedienen. We willen een jongere doelgroep enthousiasmeren met meer dynamiek. En een oudere doelgroep bedienen zonder te veel ‘technologische hobbels’.

#3 Speciaal voor iedereen Een avond Parktheater is en blijft iets speciaals. Dat is wat anders dan een avond Netflix op de bank. Hoe ontwerpen we de website voor iedereen? Toegankelijk maar toch ook speciaal.


Plan van aanpak
- Customer journey van bezoeker in kaart brengen
- Vastleggen contentstrategie en doelstellingen 
- Desk research 
- UX-design 
- User testen 
- Webdesign
- Overdracht aan Peppered / de ontwikkelaar 

Fotografie
De toegepaste fotografie is afkomstig van de producties zelf, deze zijn onder andere gefotografeerd door: Raymond de Vries, Eye Depict / Ben van Duin, Carnival Cinema en Kim Vos Fotografie.

1— Fastlane VS Longlane

Fastlane VS Longlane
Binnen het design hebben we twee routes gedefinieerd. 

1. Short lane

Snel van A naar B. Voor bezoekers die weet wat zij/hij wil en gericht op zoek gaan naar een voorstelling of dienst. Maximale conversie staat hierbij voorop.


2. Long lane
 
Voor de bezoeker die meer tijd heeft, geïnspireerd wil worden en het experiment niet schuwt. De long lane is meer gericht op inspiratie en beleving.

2— Een duidelijke funnel

Een duidelijke funnel
Ofwel een bezoeker komt uit op het kopen van een (type) ticket. Ofwel zij/hij kom uit bij suggesties die ook interessant kunnen zijn. In principe eindigt de website nooit aan de onderzijde. Het is altijd een doorverwijzing naar een volgende pagina.

Aandacht eerlijk verdelen
Sommige voorstellingen zijn enorm populair en verkopen snel uit. Terwijl andere voorstellingen misschien minstens zo goed zijn maar gewoonweg minder bekend zijn. Hoe kan het webdesign meer aandacht geven aan die minder populaire pareltjes zodat ook zij onder de aandacht komen bij een breder publiek.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?
We schuiven graag een keer aan.
Bel ons — +31 (0)40 283 47 46
of stuur ons een bericht.