Contact
Sluiten
Terug

Attractiepark Toverland

Abri en billboard

Campagne

Over Attractiepark Toverland

Discover your own magic. Met 700.000 gasten per jaar en inmiddels ruim 35 attracties en shows behoort Toverland tot de grootste pretparken van de Benelux.

Vraag

Na de succesvolle uitwerking van de nieuwe positionering en de visuele rebranding van Toverland schoof Gewest13 aan voor de realisatie van een grootse abri campagne voor dit bekende attractiepark.

Toverland wordt in de zomer van 2018 anderhalf keer zo groot door de uitbreiding van het een nieuw entreegebied en het nieuwe themagebied Avalon. Grootste attractie in dit gebied is de spectaculaire rollercoaster Fenix.

Gewest13 ontwikkelde een campagne om de bezoekers kennis te laten met deze spectaculaire achtbaan.

Toegepaste disciplines
Branding - Merk strategie - Huisstijl design - Brand story

Aanpak

De grootste uitdaging voor de uitwerking van deze campagne was dat zowel het gebied als de coaster nog in ontwikkeling waren. Fotografie was daarom geen optie. Onze 3D-specialisten reproduceerde de achtbaan tot in detail. Vervolgens werd er een standpunt gekozen waarin de spectaculaire achtbaan in haar volle glorie zichtbaar werd. In de studio werden 16 modellen gefotografeerd in de juiste positie, met de zelfde belichting en een windmachine. Deze modellen werden vervolgens naadloos in het 3D model geretoucheerd. Ouderwets monnikenwerk maar het resultaat is een spectaculaire scene die landelijk zal prijken in vele abri’s en bilboards.


Art directie en fotoretouche: Tom Eele — 3D modellering: Pim Rongen — Fotoretouche: Joost Schrover — Fotografie en fotoretouche: Jeroen van der Wielen

1— Wingcoaster 3D visual met echte modellen
2— Abri visual
3— Studiofotografie Making of

Over Attractiepark Toverland

Discover your own magic. Met 700.000 gasten per jaar en inmiddels ruim 35 attracties en shows behoort Toverland tot de grootste pretparken van de Benelux.

Vraag

Attractiepark Toverland lanceert haar nieuwe TV campagne. In de TV commercial die werd ontwikkeld door Gewest13 en partners presenteert het attractiepark haar nieuwste aanwinst; Wingcoaster Fenix.

Voor deze TV campagne werkte Gewest13 onder andere samen met 3D specialist Pim4 en Spreadmotion. Het resultaat is een wervelende achtbaan rit die iedere achtbaan liefhebber zal doen watertanden. De commercial sluit net als de abri- en bilboard campagne aan bij de nieuwe positionering van het attractiepark.

Aanpak

De nieuwe TV campagne van Toverland is vanaf 2 juli 2018 prime time te zien op alle grote Nederlandse commerciële zenders. De commercial wordt ook uitgezonden op de Belgische televisie. Daarnaast verschijnt deze ook op YouTube in drie talen, Nederlands, Duits en Vlaams. 

• Strategie en art directie: Tom Eele
• 3D animatie: Pim Rongen
• Regie: Sander Raaijmakers en Tom Eele
• Montage en After effects: Nick Tonen en Sander Raaijmakers
• Voice-over script: Ruud van Esch
• Voice-over opname: Christiaan Unck
• Sound design: Tom Sikkers
• Projectleiding: Gewest13

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?
We schuiven graag een keer aan.
Bel ons — +31 (0)40 283 47 46
of stuur ons een bericht.