Sluiten
terug

Positionering & branding Kroon Pilsener

Bier met een

rijke historie

Over Kroon Pilsener

Kroon, een merk met een rijke historie. Vanaf 1627 wordt dit koningsbier gebrouwen door een familiebrouwerij in het Brabantse Oirschot. Sinds 2017 wordt het gebrouwen bij Bavaria, naar het traditionele recept.

Vraag

Na een korte bureau-oriëntatie vraagt Bavaria communicatiebureau Gewest13 voor de rebranding van Kroon. Het traditionele recept wordt in ere gehouden, de manier van leveren is compleet nieuw. Horecaondernemers en ook consumenten kunnen de fusten zonder contract direct van de brouwer bestellen.

Aanpak

Gewest13 ontwikkelt een nieuwe missie, vijf pijlers voor het merk en een krachtige propositie die hout snijdt. We grijpen terug naar de rijke traditie van dit bijzondere biermerk. Het oude icoon blijft een rol spelen in de visuele rebranding. Dat resulteert in een krachtige, tijdloze uitstraling die uitstekend past in het smaakvolle assortiment van de familie Swinkels.


Tevens ontwikkelt Gewest13 een sympathiek campagneconcept met een knipoog: Wel de fusten, niet de lasten. Kroon Pilsener garandeert de allerbeste prijs-kwaliteitverhouding. Wat dat betekent? Merkbier leveren voor een lage prijs. Een prijs die voor iedereen hetzelfde is. Zonder contracten of andere verplichtingen. Je bestelt wat en wanneer je wilt. Eenmalig of vaker.


Wel de fusten, niet de lasten

Kroon gelooft in vrijheid. Maar ook in een supersnelle en eenvoudige levering. Kroon bestel je online via je laptop, mobiel of tablet. En doe je dat voor acht uur ‘s avonds, dan worden de fusten de volgende werkdag geleverd.


Creative director, design: Tom Eele — Creative strategy, copy: Ruud van Esch — Website concept: Sander van de Staay — Webshop design en realisatie: DWMS.nl — Fotografie: Jeroen van der Wielen 

1— Identiteit
2— USP icons
3— Corporate lettertype
Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?
We schuiven graag een keer aan.
Bel ons — +31 (0)40 283 47 46
of stuur ons een bericht.