Sluiten
terug

Gewest13 verscherpt de strategie van Toverland en creëert een nieuwe look

De magie van Toverland. Wie groot denkt kan het ver schoppen. Attractiepark Toverland wil doorstomen naar de top drie in de attractieparkenwereld en vroeg Gewest13 om een aangescherpte positionering en verse visuele identiteit.

Wat ooit begon als een indoor attractiepark is uitgegroeid tot het vijfde grootste attractiepark van Nederland. Circa 700.000 bezoekers weten jaarlijks de weg naar Toverland te vinden. Lang niet genoeg, zo vinden ze in Sevenum. En dus breidt Toverland in 2018 uit met een compleet nieuw themagebied. Dat biedt kansen.

Betrokkenheid als toverwoord
Een volwassen Toverland vraagt vanzelfsprekend om een volwassen visuele identiteit. Voor de ontwikkeling daarvan zijn we niet over één nacht ijs gegaan. Toverland is een familiebedrijf waar de betrokkenheid van medewerkers zeer hoog is. Reden te meer om ze een actieve rol te geven in het proces. In verschillende sessies met parkmedewerkers, marketeers, managers, het MT en de familie kregen we de identiteit en de gezamenlijk gedragen ambities boven water. De sterke focus op de gast zit in het DNA van het merk. Het gaat er niet om dat gasten gewoon een leuke dag hebben, maar echt memorabele momenten beleven. Net als wij, toen we tijdens een rondje door het park de bloedstollende G-krachten van houten Troy achtbaan ondergingen.

 

"Brainstorms en bloedstollende achtbaanritten; niets is ons te gek."  

Naast het gezin met jonge kinderen bezoekt een steeds breder – en ouder - publiek Toverland. De nieuwe visuele identiteit is dan ook bepaald niet kinderachtig. Behalve een stoer en tijdloos logo bestaat de nieuwe Toverland stijl uit een magisch kleurenpalet en een beeldtaal die zoveel mogelijk beleving uitstraalt. Picture perfect modellen die poseren voor de camera maken plaats voor magische momentopnamen waar gasten helemaal opgaan in het moment en de wereld om zich heen vergeten. Precies waar Toverland voor staat.

 

Co-creatie
Gewest13 en Toverland kijken terug op een bijzondere samenwerking. Door onbevangen met elkaar te brainstormen en grondig op zoek te gaan naar kernwaarden en ambities, zijn we doorgedrongen tot het kloppend hart van Toverland. Een mooi voorbeeld van co-creatie waarmee een visuele identiteit is ontstaan waar we samen trots op zijn en waar Toverland nog lang mee vooruit kan.